Vanliga Frågor

Se de vanligaste frågorna här, om du fortfarande behöver hjälp kontakta oss på info@nada-ab.com

Topp 5 mest vanliga frågor

  • Var är mina varor?

    Beräknad leveranstid för din order anges på produktsida och i kassan före köp. Efter att du lagt din beställning kan du i din orderbekräftelse se ett beräknat leveransdatum.

    För att kunna erbjuda dig som kund ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. På varje produkts informationssida hittar du information om den specifika produktens leveranstid. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller.

    Så snart din order har blivit skickad från vårt lager kommer du få en leveransbekräftelse per mejl med information om din leverans från oss. Du har även vi leveransbekräftelsen möjlighet att via spårningsnummer/kolli id att kunna spåra din försändelse genom att klicka på spårningslänken.
    Dirigering kommer då ske till transportörens hemsida och visar den senaste informationen om din leverans. 

    När din leverans sedan finns för upphämtning hos ditt ombud eller för utkörning, om du valt hemleverans, kommer du få en avisering via sms.

  • Hur lång leveranstid är det?

    Vanligtvis är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. Vi skickar alltid 1:a-klass försändelser. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid.

  • Finns alla varor på vårt lager?

    Alla varor som finns på vår hemsida finns i vårt lager i Helsingborg.

  • Vem betalar returfrakten vid öppet köp?

    Det är du som kund som står för returfrakten. Returfrakten för ombudspaket från 129 kr till 289 kr Detta beror på storleken på paketet och hur mycket det kommer att kosta fraktbolaget att returnera denna produkt utöver att dra av fraktbeloppet när paketet skickas, vilket är 59 kr. 

    När returen hanterats av oss dras returfrakten/fraktkostnaden av från din beställning vid återbetalning till dig som kund.

    Ej uthämtat paket
    Många försändelser levereras till ett postombud där du sedan kan hämta det med hjälp av SMS-avisering och legitimation. Ett ombud tillhandahåller paketet i 12 dagar, innan det skickas i retur till oss. 

    För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader.
     

    Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Klarna Bank kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order.
     

    Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 12 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet..

  • Har min beställning gått igenom?

    En orderbekräftelse skickas per automatik direkt efter att din beställning har registrerats.
    Den skickas till den e-postadress som du angav vid registreringen. 

    Om du inte har fått din orderbekräftelse inom två timmar rekommenderar vi dig att först söka bland skräpposten i din mejlklient.  Kontakta annars oss och ange gärna adress och telefonnummer för att vi snabbt ska kunna hitta din order.

Beställning

  • Erbjuder Nada Modern prisgaranti?

    Nej, Nada Modern erbjuder inte prisgarantier.

  • Hur gör jag en beställning?

    Du gör lättast beställningen direkt via vår hemsida. 
    För att handla på NadaModern webbsida behöver du lägga de produkter du vill beställa i din varukorg genom att trycka på knappen "Lägg i varukorg". När du slutför ditt köp, genom att trycka på varukorgen och därefter knappen "Till kassan" väljer du om beställningen skall skickas till dig eller hämtas vår butik i Helsingborg.
    Har du frågor eller funderingar om en produkt eller ett pris är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

  • Har min beställning gått igenom?

    En orderbekräftelse skickas per automatik direkt efter att din beställning har registrerats.
    Den skickas till den e-postadress som du angav vid registreringen. 

    Om du inte har fått din orderbekräftelse inom två timmar rekommenderar vi dig att först söka bland skräpposten i din mejlklient.  Kontakta annars oss och ange gärna adress och telefonnummer för att vi snabbt ska kunna hitta din order.

  • När får jag min orderbekräftelse?

    En orderbekräftelse skickas per automatik direkt efter att din beställning har registrerats.
    Den skickas till den e-postadress som du angav vid registreringen.

    Om du inte har fått din orderbekräftelse inom två timmar rekommenderar vi dig att först söka bland skräpposten i din mejlklient.  Kontakta annars oss och ange gärna namn, adress och telefonnummer som angavs på din beställning för att vi snabbt ska kunna hitta din order.

  • Kan jag komplettera eller ändra min beställning?

    Så länge din beställning inte har hanterats eller är leveransklar kan vi hjälpa dig med att ändra eller korrigera vissa uppgifter på din beställning. Det är tyvärr inte möjligt att lägga till varor i en befintlig beställning, men däremot kan vi hjälpa dig med att ta bort varor så länge den inte har lämnat vårt lager.


    När det gäller att lägga till varor kan du däremot alltid göra ytterligare en beställning så korrigerar vi fraktkostnaden i efterhand.
    Om du vill göra en justering på något sätt så kontaktar vår kundservice.

     

    Observera dock att det kan ta upp till 24h innan ditt ärende blir behandlat.

  • Kan jag avbryta min beställning?

    Om du vill avbryta din beställning kontakta vår kundservice så snart som möjligt efter att du lagt din beställning. 

    Då vi vill garantera och hålla snabba leveranstider behandlas din order så snart den har kommit in i vårt system. Vi kan därför inte garantera dig att vi kan avbryta din beställning.

  • Min produkt försvann från varukorgen!

    I detta fall har produkten tyvärr tagit slut i lager. Vi kan inte garantera leverans av produkter innan köpet är genomfört.

  • Kan jag beställa via e-post eller telefon?

    Då vi vill skydda er integritet och personuppgifter så kan vi dessvärre inte göra beställningar åt er över telefon eller mejl. Vi godkänner enbart beställningar som har gjorts via vår hemsida.


    Har du frågor eller funderingar om en produkt eller ett pris är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

  • Hur anger jag min rabattkod?

    I kassan finns det alltid ett fält där man kan skriva in en rabattkod, även om det inte finns några aktiva kampanjer just vid det tillfället. Bara för att det finns ett fält för rabattkoder betyder det alltså inte att du per automatik går miste om något bra erbjudande om du inte skriver in någon kod i kassan.


    För att få ta del av så många erbjudanden och rabattkoder som möjligt uppmanar vi dig att registrera dig till vårt nyhetsbrev där de flesta erbjudanden och rabattkoder skickas ut.

Betalning & Faktura

  • Vilka betalsätt erbjuder ni?

    Kortbetalning

    Idag kan du betala dina varor med VISA, MasterCard eller American Express.
    Det är kostnadsfritt att betala med kort. 

    Klarna

    Med Klarna erbjuder vi dig att betala din produkt/produkter först när du mottagit din beställning. En perfekt service som ger dig möjlighet att kontrollera produkterna innan du betalar för dem. Fakturan skickas till din angivna mejladress så fort försändelsen har lämnat vårt lager. Betalningstid är 14 dagar.

    Direktbetalning

    Att betala med direktbetalningar är både enkelt och tryggt. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom. Med andra ord betalar du på samma sätt som du betalar dina räkningar. Alla som är betalkunder på någon av ovanstående banker kan använda sig av detta betalsätt. Att betala via direktbetalning är kostnadsfritt. 

  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse!

    Om du har gjort en beställning och ännu inte fått din orderbekräftelsen, kontrollera följande:
    - Använde du en annan e-postadress eller råkat stava fel?
    - Det är möjligt att det gick till din skräppostmapp. Kontrollera dina skräppost

    Har du fortfarande ej fått det så kontakta oss info@nada-ab.com så ska vi hjälpa dig så fort vi kan. 

  • Varför går det inte att genomföra köpet med Klarna?

    Kontrollera att alla uppgifter i varukorgen är ifyllda, exempelvis telefonnummer och e-postadress. Kontrollera alla dina uppgifter innan du klickar på genomför köp. 

    Om det fortfarande inte fungerar får du gärna höra av dig.

  • Felmeddelande vid betalning med Klarna

    Om felmeddelandet dyker upp beror detta på en inställning som gjorts hos Klarna. Det finns en inställning hos Klarna som innebär att alla köp behöver bekräftas med Bank-ID. Du kan enkelt ändra detta i Klarnas app eller hemsida genom att klicka i att godkänna köpet ändå eller genom att ta bort kravet på Bank-ID.

  • Vad händer med min faktura när jag gör en retur?

    Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer in till oss. Det är därför viktigt att du noterar kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be om kvitto när du lämnar in din retur hos ditt ombud. 

    Om du har valt faktura via Klarna som betalningsalternativ när du lade din beställning ber vi dig att pausa/flytta fram förfallodatum på din betalning hos Klarna. Detta för att inte riskera påminnelser och krav i väntan på hantering och återbetalning av din retur. Om du redan betalt din faktura när du gör din retur kommer en återbetalning ske när vi hanterat din retur. 

    Klarna når du enklast via telefon: +46 (0)8 – 120 120 10 eller via deras kundservice på nätet genom att klicka här

  • När dras pengarna från mitt kort?

    Om du väljer kortbetalning när du gör en beställning hos oss så dras beloppet direkt på ditt kort.

  • Hur och när får jag min faktura?

    Din faktura skickas till dig via e-post i samband med att din order lämnar vårt lager. Fakturan skickas i de flesta fall genom Klarna, men kan även skickas direkt i från oss i vissa fall. Om du mot förmodan inte har mottagit din faktura trots att varorna har kommit fram ber vi dig att kontakta kundservice så hjälper vi dig med att skicka fakturan på nytt. Dubbelkolla alltid "skräpposten" om din faktura hamnat fel.

  • Behöver jag ange mitt personnummer vid en beställning?

    För att göra en beställning hos oss krävs inte att man anger sitt personnummer.

    Väljer man att inte ange sitt personnummer så är dock inte betalning mot mot faktura eller avbetalning möjlig. Personnumret används för att göra en kreditbedömning på dig för att godkänna dig för betalning efter att du fått produkterna. De betalsätt som är möjliga utan personnummer är att betala med kort eller direktbetalning via din internetbank.

  • Kan jag få ett kvitto på mitt köp?

    Den orderbekräftelse som du har fått skickat till din e-postadress vid din beställning gäller som kvitto på ditt köp.
    Om du inte har fått meddelandet eller om du behöver ytterligare underlag så är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med detta.

Leverans

  • Viktig!

    Tips! Ladda hem appen Postnord och Mina Paket för att följa alla beställningar du gör på nätet.

  • Mina Paket

  • Vad kostar frakten?

    Frakt kostar 59 kr oavsett hur många produkter ni köper. 

    Fri frakt vid köp över 1500 kr inom Sverige.

  • Vilka leveranssätt har ni?

    Vi erbjuder leverans via två olika speditörer. De är Postnord och DHL.

  • Hur spårar jag min order?

    Spårningsinformation skickas till den e-post, eller det telefonnummer som angivits vid beställning, när din order har lämnat vårt lager. Kontakta oss snarast om du har uppgett fel information, info@Nada-ab.com

  • Hur lång leveranstid är det?

    Vanligtvis är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. Vi skickar alltid 1:a-klass försändelser. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid.

  • När skickar ni min beställning?

    Produkter som beställs innan kl 12.00 skickas samma vardag

  • Nått gick fel med min leverans!

    Har något hänt med din leverans eller saknas någon vara? I första hand skall skador på paketet dokumenteras med bilder, utan bilder kan vi inte åtgärda eventuella fel.

    Saknas någon vara eller fick du fel? Mejla oss inom 5 dagar av mottagande av din order. Desto mer information vi kan få direkt desto snabbare kan vi hjälpa dig med problemet.

  • Jag vill stoppa min order, hur gör jag?

    Då vi plockar och packar alla order väldigt snabbt, så kan det vara svårt. Därför är det viktigt att du kontaktar oss och meddelar att du vill stoppa din order så fort som möjligt. Du kommer som snabbast i kontakt med oss genom chatten. Om vi inte finns tillgängliga så går det alltid bra att mejla info@nada-ab.com. Om din order redan hunnit plockats kan vi tyvärr inte stoppa den eller göra några justeringar.

  • Vad gör jag om jag erhållit en trasig försändelse?

    Har ditt paket fått en transportskada är det viktigt att du behåller allt emballage och innehåll, så att vi vid behov kan besiktiga det. Kontakta oss så fort som möjligt via reklamation@nada-ab.com. Vår reklamationsavdelning kommer sedan att kontakta dig via mail för vidare hantering av ärendet.

  • Jag har fått ett spårningsnummer, men det går inte att spåra?

    Det kan ta upp till 2 arbetsdag innan spårningsnumret uppdateras.

  • Kan jag förlänga liggtiden för mitt paket som ska hämtas hos ett postombud?

    Tyvärr, i dagsläget finns det ingen möjlighet att förlänga liggtiden hos Service Point.

  • Kan ni leverera utanför Sverige?

    Vi kan i dagsläget leverera till  Sverige, Danmark och Tyskland.

  • Utlämningsställe för de som bor på en ö eller i skärgården

    Om du bor i en mindre stad, på en ö eller i skärgården,  eller i glesbygd kan det eventuellt vara långt till ditt närmaste utlämningsställe. 

    När en order väl har skickats kan vi tyvärr inte ändra adress på den och du som kund står för en avgift om 195kr om du inte hämtar ut paketet hos ditt ombud i tid. Ett paket ligger normalt kvar i 14 kalenderdagar från det att paketet mottagits innan det returneras.

Våra produkter

  • Finns varan på lager?

    Är en vara slut i lager finns en BEVAKA-knapp där man kan lämna sin e-post eller sitt mobilnummer för att få information när varan kommer in i lager igen.

  • Kan jag beställa reservdelar?

    För närvarande har vi inget fast sortiment utav reservdelar till de olika produkter vi säljer.

    Ett enkelt sätt att ta reda på ifall vi har det du söker är att använda vår sökmotor, här kan du söka på allt från varumärken, produkter och artikelnummer.

    I annat fall rekommenderar vi dig att direkt ta kontakt med tillverkaren av produkten som du letar reservdelar till, alternativt besöka någon utav deras återförsäljare.

Returer & Reklamationer

  • Vad gör jag om jag har fått en skadad produkt?

    Om du har råkat ut för en defekt/transportskadad produkt så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det.
    För att göra en reklamation registrerar du ett ärende genom att skicka ett mejl till reklamation@nada-ab.com
    Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar vår kundservice via vårt kontaktformulär “Reklamation” när du  vill göra en reklamation. För att underlätta vår hantering av din reklamation så mycket som möjligt ber vi dig att lämna en så utförlig beskrivning som möjligt samt bifoga bilder/filmer som visar produktens defekt/fel.
     


    Ange gärna om du tror att felet beror på en transportskada (t.ex. intryckta hörn, krossat glas och keramik) eller om det är en defekt som har uppstått vid produktionen.

    Till skillnad från en retur är varje reklamationsärende unikt och vi måste ta ställning till varje enskilt fall. Skicka därför aldrig tillbaka en produkt du vill reklamera till oss innan du fått återkoppling från vår kundservice och vi har kommit fram till vad som behöver göras i ärendet.

  • Vad gäller vid öppet köp?

    Om Du som privatkund inte är nöjd med din vara har Du öppet köp i 14 dagar och därmed också rätten att returnera din vara till oss inom samma tidsperiod, från det datum då du mottog den sista varan i din beställning.

     

    Vid ångerrätt och öppet köp hos oss har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Notera att originalförpackningen ej skall användas som yttre emballage/ytterkartong. Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.

     

    Förpacka varan väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer fram hela och står därmed  för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i, skicka inte i originalförpackning då produkten kan skadas. Sätt därmed inte heller fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen/originalförpackningen. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss.

  • Hur gör jag en reklamation?

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med din vara!
    inom 24 timmar efter hämtning du kan göra en reklamation genom att registrera ett ärende genom att skicka ett mejl till reklamation@nada-ab.com

    Om du har råkat ut för en vara med tillverkningsfel eller transportskada så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar oss. För att kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt behöver vi en så utförlig beskrivning som möjligt samt bilder/filmer som tydligt visar produktens defekt/fel.

    I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt.
    Vi reserverar oss för att hanteringen av en reklamation kan ta upp till 20 arbetsdagar.

    Det är viktigt att du som kund alltid registrerar din reklamation hos oss innan du skickar in den till oss.
    Vi kommer informera dig om vi behöver få tillbaka varan för att hantera din reklamation.

  • Jag har inte fått min återbetalning ännu?

    Så fort din retur är hanterad och godkänd av oss kommer du bli återbetalad till det betalningsalternativ du angivit vid köp. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar för vårt lager att behandla din retur efter att den ankommit vårt lager. 

    Det tar upp till 7 arbetsdagar innan pengarna syns på ert konto eller faktura. Om du har valt faktura från Klarna som betalningsalternativ så kommer de returnerade varorna korrigeras på din faktura. 

    När du gör en retur och har valt faktura via Klarna som betalningsalternativ ber vi dig att pausa/flytta fram förfallodatum på din betalning hos Klarna. Detta för att inte riskera påminnelser och krav i väntan på hantering och återbetalning av din retur.

    Klarna når man enklast via telefon: +46 (0)8 – 120 120 10 eller via deras kundservice på nätet genom att klicka här

  • Ska produkten vara i samma skick?

    Den produkt som skickas tillbaka ska vara i samma skick som när du tog emot den från oss. Detta innebär att varan ska returneras i oskadad, omärkt och i originalförpackning, att etiketter ska sitta kvar och manualer bifogas. Hygienartiklar, underkläder och badkläder får inte returneras. Kontakta oss om du är osäker på om din vara får returneras. Kontakta oss via info@nada-ab.com

  • Hur byter jag en produkt?

    Vi hanterar inga byten. Om du önskar byta en eller flera av dina mottagna varor mot någon annan, så sköts det som en vanlig Ångerrätt/Retur. Dvs, du skickar tillbaka det du inte vill ha, och vi skickar tillbaka pengar. De nya varorna som du önskar köpa beställer du som vanligt i vår hemsida www.Nadamodern.com

Allmänna frågor

  • Har ni en butik?

    Ja det har vi. Du handlar allt hos Nada Modern på nätet eller på vår butik i Helsingborg.

  • Skickar ni varor mot postförskott?

    Tyvärr ej. Vi skickar inte varor mot postförskott.

  • Hur avanmäler jag mig från nyhetsbrevet?

    I slutet av nyhetsbrevet finns en länk till att göra en avanmälan av våra nyhetsbrev.

Kundklubb

  • Varför skall jag bli medlem?

    Förutom att du samlar dina köp och kvitton på ett ställe erbjuds du som medlem unika erbjudanden. Ju mer du handlar desto bättre erbjudanden och förmåner får du. Det kan handla om rabatterad frakt, rabatter på fyndvaror och exklusiva kampanjer som endast erbjuds för registrerade medlemmar.

  • Vilka förmåner har jag som medlem i er kundklubb?

    Du har följande förmåner som medlem i vår kundklubb:

    *Unika medlemserbjudanden via e-post och SMS
    *Medlemspriser på utvalda varor och evenemang
    *Inbjudan till VIP-dagar
    *Full översikt på dina köp och erbjudanden på Mina sidor på NadaModern.com

  • Glömt lösenord?

    Har du glömt ditt lösenord kan du klicka på "Logga in" och sedan på "glömt lösenord?" Därefter skickas ett mail till dig där du kan välja ett nytt lösenord. Om du inte fått något mail inom fem minuter kan det ha hamnat i din skräppost.

  • Hur avslutar jag mitt medlemskap?

    Ditt medlemskap avslutar du genom att kontakta Kundservice.
    Vid avslutat medlemskap raderas alla dina personuppgifter och all din köpinformation.