Retur & Reklamation

1. Vad gäller vid öppet köp?
  • Om Du som privatkund inte är nöjd med din vara har Du öppet köp i 14 dagar och därmed också rätten att returnera din vara till oss inom samma tidsperiod, från det datum då du mottog den sista varan i din beställning.

     Vid ångerrätt och öppet köp hos oss har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Notera att originalförpackningen ej skall användas som yttre emballage/ytterkartong. Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.

     Förpacka varan väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer fram hela och står därmed  för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i, skicka inte i originalförpackning då produkten kan skadas. Sätt därmed inte heller fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen/originalförpackningen. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss.

2. Hur gör jag en retur?

  • Vår ambition är att du som kund ska vara nöjd med din vara och du har alltid rätt att försiktigt undersöka varan. Om varan inte är enligt din förväntan har du ångerrätt och rätt till öppet köp i 14 dagar.

    För att göra en retur registrerar du ditt ärende genom att skicka ett mejl till retur@nada-ab.com En fraktsedel kommer sedan skickas till dig via e-post. Du kan ej använda dig av egen fraktsedel vid en retur till oss. Vi löser ej ut paket mot postförskott. När vi fått tillbaka produkten kommer vi återbetala beloppet för den returnerade varan minus den fraktavgift du som kund själv står för. Notera att returkostnaden för ombudspaket är 69kr och 149kr för hemleverans. 

3. Hur gör jag en reklamation?

  • Vad tråkigt att du inte är nöjd med din vara!
    För att göra en reklamation registrerar du ett ärende genom att skicka ett mejl till reklamation@nada-ab.com

    Om du har råkat ut för en vara med tillverkningsfel eller transportskada så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar oss. För att kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt behöver vi en så utförlig beskrivning som möjligt samt bilder/filmer som tydligt visar produktens defekt/fel.

    I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt.
    Vi reserverar oss för att hanteringen av en reklamation kan ta upp till 20 arbetsdagar.

    Det är viktigt att du som kund alltid registrerar din reklamation hos oss innan du skickar in den till oss.
    Vi kommer informera dig om vi behöver få tillbaka varan för att hantera din reklamation.

4. Vem betalar returfrakten vid öppet köp?
  • Det är du som kund som står för returfrakten. Returfrakten för ombudspaket är 79 kr till 159 kr, Detta beror på storleken på paketet och hur mycket det kommer att kosta fraktbolaget att returnera denna produkt utöver att dra av fraktbeloppet när paketet skickas, vilket är 59 kr. 

    Om du hade hemleverans vid din beställning och behöver det för att returnera produkten är kostnaden för detta 129 kr. 

    När returen hanterats av oss dras returfrakten/fraktkostnaden av från din beställning vid återbetalning till dig som kund.

5. Jag har inte fått min återbetalning ännu?
  • Så fort din retur är hanterad och godkänd av oss kommer du bli återbetalad till det betalningsalternativ du angivit vid köp. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar för vårt lager att behandla din retur efter att den ankommit vårt lager.
    Det tar upp till 7 arbetsdagar innan pengarna syns på ert konto eller faktura. Om du har valt faktura från Klarna som betalningsalternativ så kommer de returnerade varorna korrigeras på din faktura.
    När du gör en retur och har valt faktura via Klarna som betalningsalternativ ber vi dig att pausa/flytta fram förfallodatum på din betalning hos Klarna. Detta för att inte riskera påminnelser och krav i väntan på hantering och återbetalning av din retur.
    Klarna når man enklast via telefon: +46 (0)8 – 120 120 10 eller via deras kundservice på nätet genom att klicka här.
6. Vad kostar frakten?
  • Vi har frakt 59 kr för hela Sverige.